Joga w ciąży – jak o siebie zadbać?

Joga w ciąży – jak o siebie zadbać?

Joga to zdecydowanie najlepszy wybór jeśli szukamy sposobu na zachowanie zdrowia i kondycji w czasie ciąży.

Praktyka jogi działa bowiem holistycznie na cały oranizm mając dobroczynny wpływ nie tylko na ciało, ale również umysł przysłej mamy. Joga zostanie z Tobą również w połogu i pozwoli Ci na odprężenie i regenerację. Odpowiednio dobrana praktyka jogi dla kobiet w ciąży to bezpieczna forma ruchu, która niesie ze sobą wiele dodatkowych korzyści.

Reklama: Ashtanga Warszawa

Jakie korzyści przyniesie praktykowanie jogi w ciąży?

Ciąża to wyjątkowy wymagający okres dla organizmu kobiety, należy więc skupić się na jego potrzebach i uważnie go słuchać. Joga rozwija samoświadomość co pozwala zrozumieć zmiany zachodzące w organizmie.

Joga to praktyka bardzo bezpieczna forma ruchu, która jest dostosowana do każdego trymestru ciąży i nie wymaga wcześniejszego przygotowania. Ciąża to najlepszy czas, żeby o siebie zadbać i postawić na swoje potrzeby. Joga w ciąży obejmuje nie tylko asany czyli ćwiczenia fizyczne, ale również różnorodne techniki oddychania. Pozycje, które poznancie na jodze są uzupełnieniem zajęć w szkołach rodzenia. Wzmocnienie ciała i relaks, który przygotowuje ciało do porodu, jednocześnie ucząc, które asany pomagają w redukcji bólu porodowego i jak dostosować pozycję do odczuwanego dyskomfortu, tak aby osiągnąć możliwie najgłębsze odprężenie. Badania naukowe potwierdzają, że kobiety, które praktykowały jogę w ciąży lepiej przeszły zarówno czas w ciąży, jak i poród. Ciało, które potrafi się rozluźnić i wyciszyć szybciej się regeneruje i wraca do formy. Przygotowanie do porodu stanowi długotrwały proces, w którym możemy sobie pomóc praktyką jogi. Ciało i umysł kobiety również po porodzie potrzebuje uważności i czasu dla siebie, aby dobrze poczuć się w nowej roli.

Joga w ciąży redukuje stres

Ciąża to radosny czas wyczekiwania, ale również miesiące, które wywracają życie kobiety do góry nogami. W trakcie każdego trymestru towarzyszą nam różne wątpliwości i obawy – dobrze jest zadbać o praktykę, która pozwoli nam się odprężyć, nie tylko fizycznie, ale również psychicznie. Praktyka jogi w ciąży pomaga się wyciszyć i zrelaksować – powoduje pozytywne nastawienie i mamy więcej odwagi do stawienia czoła wyzwaniom, które na czekają. W ciąży zmienia się nie tylko nasze ciało, ale również umysł. Przygotowując się nowej, wymagającej roli warto zadbać o praktykę, która umożliwi oczyszczenie naszych myśli z negatywnych emocji czy strachu. Joga praktykowana w ciąży pozwoli poradzić sobie z falą emocji, która przychodzi także po porodzie i będzie nam łatwiej przystosować się do nowych obowiązków.

CATEGORIES
Share This