Czy dwie wielkie firmy dojdą do porozumienia? Apple i Amazon po wstępnych rozmowach

Jeszcze niedawno mogłoby się wydawać, że aplikacja Prime Video nie będzie obecna na Apple TV. Wszystko jednak wskazuje na to, że właściciele w końcu się dogadali.

Jeszcze niedawno mogłoby się wydawać, że aplikacja Prime Video nie będzie obecna na Apple TV. Wszystko jednak wskazuje na to, że właściciele w końcu się dogadali. Ich wspólny sojusz może znacznie ułatwić dostęp do wideo od Amazonu klientom Apple TV. Prime Video do kolejna już platforma VOD, która dostępna jest na polskim rynku. Jednak znacznym minusem był brak możliwości korzystania z niej na Apple TV – tak jak jest to w przypadku Netflixa czy ShowMaxa. Jest to oczywiście wynik konfliktu między Apple’em a Amazonem.

Istnieje prawdopodobieństwo, że Jeff Bezos i Tim Cook w końcu doprecyzują warunki współpracy. Wcześniej ten pierwszy specjalnie nie starał się o Prime Video na Apple TV, ponieważ sami sprzedają przystawki do telewizora o nazwie Fire TV.

Swojego czasu Amazon usunął nawet ze swojego sklepu produkt konkurenta. Firma tłumaczy się troską o klienta – w końcu mogło to sugerować o dostępności Prime Video z Apple TV. Szefowie jednak chyba uświadomili sobie czym jest prawdziwa troska o klientów i postanowili ułatwić im życie. Mam nadzieję, że wszystko się w końcu uda. Byłaby to wspaniała informacja dla mieszkańców tych krajów, gdzie posiadanie Fire TV nie ma kompletnego sensu.

Do tego czasu klienci nadal muszą opierać się na półśrodkach. Prime Video jest dostępne na mobilnych urządzeniach, więc jedynym sposobem odtwarzania wideo na przystawce firmy z siedzibą w Santa Clara, było wykorzystanie innego urządzenia oraz funkcji AirPlay. Oczywiście o wiele wygodniejsze byłoby korzystanie z specjalnej aplikacji dedykowanej na tvOS. Obecne ograniczenie znacznie zniechęca potencjalnych użytkowników przed kupnem abonamentu.

Jeśli jednak będzie możliwość przeglądania treści bezpośrednio na telewizorze bez konieczności strumieniowania jej z innego urządzeniach, to sytuacja może się zmienić. Trudno szacować ile Amazon traci na obecnej sytuacji – i nie jest powiedziane, że cokolwiek traci. Na rynku, gdzie Amazon jest naprawdę silny i gdzie Fire TV jest opłacalne, to Prime Video może przynosić spore zyski.

Tak czy inanczej, mam nadzieję, że rozmowy poskutkują porozumieniem, a tym samym inni usługodawcy pójdą tą samą drogą. Dobrym przykładem jest tutaj HBO, gdzie Apple był jego mocnym partnerem przy debiucie HBO Now, a w Polsce cały czas brakuje wsparcia HBO GO dla Apple TV.

TAGS
Share This