Wszystko zaczyna się od znajomości grupy docelowej. Nigdy nie trafisz w cel, jeśli nie wiesz, dokąd celujesz. Facebook oferuje bardzo przydatne narzędzie dla marketerów, które pozwala nam zrozumieć naszych odbiorców, popularne treści, najlepszą porę dnia i najlepszy dzień tygodnia na opublikowanie. Pozwala zobaczyć, co działa i nie działa. Jeśli potrzebujesz pomocy, koniecznie sprawdź: Marketing usług medycznych
Przeglądając narzędzie biznesowe Facebooka, na stronie “Ludzie”, zobaczysz dane demograficzne fanów – wiek, płeć i lokalizację. Nasi fani są podzieleni na mężczyzn i kobiety w wieku demograficznym 25-35 lat. Właśnie dlatego Facebook jest dla nas idealnym medium. Badania wykazały, że takie informacje umożliwiają tworzenie grup docelowych odbiorców. Daje to potencjał do prawdziwego poznania odbiorców. Znając odbiorców, zwiększysz swoją umiejętność tworzenia atrakcyjnych, wciągających i funkcjonalnych reklam i postów na Facebooku.
Kolejną przydatną funkcją jest zakładka Publikuj, dostarczająca dane o tym, kiedy Twoi fani są online. Uzbrojeni w tę wiedzę, możemy zmienić godzinę, a nawet dzień, w którym chcemy publikować. Możesz zacząć pisać w godzinach pracy, ale zauważ, że większość fanów jest online w nocy. W rezultacie może to zmusić Cię do zmiany harmonogramu wrzucania postów. Możesz nawet określić, który typ postu jest najbardziej skuteczny, na podstawie zasięgu i zaangażowania. Np. Możesz porównać posty ze zdjęciami z blogami. Wszystkie te dane pomagają ulepszyć Twoją strategię marketingową, ułatwiając bliższe połączenie i lepszy zasięg z odbiorcami.