Nasycanie stron internetowych wartościową treścią jest warunkiem koniecznym do wybicia się na tle konkurencji. Nie tylko dlatego, że dobrze skonstruowane teksty dostają „plusy” od wyszukiwarki Google, która nagradza je lepszą pozycją w rankingach. Merytoryczne i interesujące teksty są naturalnym sposobem generowania wartościowego ruchu na stronie. Poniżej prezentujemy sześć kluczowych elementów, jaki należy wziąć pod uwagę, jeżeli chcemy stworzyć wartościowe treści:
Poznaj adresata treści – zastanawiałeś się kiedyś nad tym, w jaki sposób mówisz do różnych ludzi? To naturalne, że inaczej zwracamy się do kilkuletniego dziecka, a inaczej do starszej osoby, czy rówieśników. Dokładnie tak samo, chociaż wielu o tym niestety zapomina, jest w rzeczywistości wirtualnej. Aby tworzyć wartościowe treści, atrakcyjne dla grona odbiorców do których zamierzasz je skierować, musisz zastanowić się kim tak naprawdę są – ile mają lat, czym się interesują, jakie wartości wyznają. Bez tego stworzenie dobrych tekstów będzie trudne, a wręcz niemożliwe.
Pisz zrozumiałym językiem – ten punkt łączy się w pewnym stopniu z tym, o czym pisaliśmy powyżej. Język którego używasz musi pasować do grona odbiorców. Używanie zbyt wyszukanego słownictwa (lub odwrotnie – zbyt trywialnego) może zniechęcić odbiorców do zapoznania się z tym, co chcesz im zaoferować.
Nie twórz ulotki. Opowiedz historię – oklepane formułki, frazesy lub zbyt „techniczny” charakter tekstu (czyli ograniczanie się wyłącznie do konkretów podanych w surowej formie) jest bardzo skuteczne – pod warunkiem, że zależy Ci na odrzuceniu potencjalnych gości Twojej strony… Zupełnie inaczej jest ze „storytellingiem”. Ludzie uwielbiają poznawać ciekawe historie, dlatego ciekawy, przyjemnie się czytający tekst (nawet jeżeli nie będzie klasyczną historyjką), wspierający lub jedynie „przy okazji” zahaczający o to, co chcemy przekazać jest i będzie w cenie.
Troszcz się o spójny przekaz – w teorii „oczywista oczywistość”, niestety w praktyce bywa z tym różnie… Jeżeli zaczniesz zaprzeczać samemu lub samej sobie Twoi odbiorcy z pewnością poczują się zmieszani, zastanawiając się, czy poświęcanie czasu na przeglądanie publikowanych treści ma sens, skoro potrafisz mieć dwa różne zdania na jeden temat… Jeszcze gorzej, jeżeli zaprzeczasz temu co piszesz w obrębie jednego artykułu. Czasami warto poświęcić więcej czasu na planowanie i sprawdzanie przyjętych założeń, niż samo działanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziecie na stronie: https://sitab.pl